פרסום ברשתות חברתיות

הרשתות החברתיות פותחות עולם חדש של אפשרויות שיווק ופרסום באינטרנט.

פרסום ברשתות חברתיות תמונה 1

פרסום ברשתות חברתיות כולל פעילות של שיווק באינטרנט, המתמקדת בפייסבוק, טוויטר, מייספייס, לינקד-אין ורשתות חברתיות אחרות. הפרסום מסוג זה נחלק לשני חלקים עיקריים:

  • פרסום ממומן – פרסום מודעה בתשלום בין דפי הרשת החברתית לפי פילוח קהל המשתתפים בה.

  • מעורבות חברתית – שיתוף, הקשבה והתייחסות לחברים, כמו גם פרסום של תוכן איכותי בתחום.

הרשת החברתית המוכרת והפופולארית ביותר בעולם היא פייסבוק, אך עם זאת, רשתות חברתיות אחרות מרכזות נושאים ספציפיים יותר כמו מוזיקה (במייספייס) או קשרים על רקע תעסוקתי (לינקד-אין), וישנם מקרים שבהם שיווק ופרסום במקומות כאלה יכול גם הוא להתאים.

פרסום במייספייס

הרשת החברתית Myspace הפונה בעיקר אל התחום האומנותי ומאפשרת שיתוף בקובצי מוזיקה, תמונות וסרטונים, היא בין הרשתות החברתיות הגדולות הקיימות בעולם. בישראל השימוש בה יחסית מוגבל (במיוחד בהשוואה לפייסבוק) ולכן חברות שקהל היעד שלהן הוא ישראלי מוותרות בדרך כלל על פרסום במייספייס. אולם במדינות אחרות דווקא יש ביקוש. הפרסום ברשת חברתית זו מתאים בעיקר לכל הקשור לתחומי המוזיקה, טלוויזיה, סרטים וכולי, וכן לקהל יעד צעיר יחסית.

פרסום בטוויטר

Twitter היא רשת חברתית שבה כל משתתף מעלה ציוצים, שהם סטטוסים קצרים של עד 140 תווים. על אף רצונם של בעלי טוויטר להימנע מפרסומות באתר, לבסוף הוחלט כן לאפשר פרסום בין הציוצים האורגניים, ומשנת 2010 ניתן לפרסם טוויטים מקודמים (Promoted tweets), בתוצאות של מנוע החיפוש של Twitter.

בנוסף לפרסום הממומן, עסקים רבים משתמשים בטוויטר כדי לעדכן את קהל הלקוחות שלהם במבצעים, מוצרים חדשים או מידע אחר הקשור בחברה, או כדי לקשר אל מאמרים מעניינים באתר הבית שלהם. קישור כזה יכול להביא תנועה משמעותית לאתר והוא גם עשוי לעזור לקידום האתר בגוגל, שהרי מנוע חיפוש זה מחשיב יותר ויותר את כל הקשור לרשתות חברתיות והמלצות המגיעות מזירה זו.

פרסום בלינקד אין

Linked-in היא רשת חברתית המבוססת על קשרים מקצועיים בין אנשים, לצורך דיונים הקשורים לתחומי העיסוק, חיפוש עבודה או יצירת קשרים עסקיים. בעת ההצטרפות לאתר, אנו מספקים פרטים על מקום העבודה והתפקיד שלנו, מה שמאפשר פילוח הרשומים באתר לפי תחום עיסוק והתאמת מודעות לפי תחום העניין.

לינקד-אין Linkedin מאפשרת פרסום של מודעות טקסט שניתן לבחור את המיקום שלהן. באתר ניתן לפתוח קבוצות ולהצטרף לקבוצות שונות, ומפרסמים רבים בוחרים להציג את המודעות שלהם בפני החברים בקבוצות העוסקות בנושאים הקשורים לתחום שאותו הם מפרסמים.

בנוסף לכך, ניתן לפתוח דף חברה בלינקד-אין, שבו ישנה אינפורמציה על החברה, והדף מקושר אל כל עובדי החברה החברים ברשת זו.

פרסום בפייסבוק

הרשת החברתית Facebook היא הגדולה ביותר בעולם, וגם בישראל עיקר העבודה הפרסומית בזירה החברתית נעשית בה. פייסבוק מאפשרת פרסום ממומן המפולח בצורה מדויקת ביותר, וכן פרסום חינמי שכל בעל עסק יכול לעשות בעצמו ע"י מעורבות חברתית נכונה. ניתן לקרוא כאן עוד על פרסום בפייסבוק.

שיווק בקהילות חברתיות

מלבד הרשתות החברתיות שהוזכרו לעיל, ישנם אתרי תוכן גולשים המכילים קהילות, פורומים ובלוגים בנושאים שונים. בישראל בולט בתחום זה האתר The Marker Cafe, שהוא הרשת החברתית הקשורה אל המגזין הכלכלי של "הארץ". הרשת החברתית הזו קיבלה בישראל מעמד של מקום איכותי למדי, שבו ניתן למצוא תוכן גולשים איכותי, אם זה בבלוגים או בקהילות. קפה דה מרקר מאפשרת להיות בקשר עם אנשים מהתחום שלנו, לקרוא את התכנים שלהם ועוד. זוהי קרקע פוריה למטרות שיווקיות. אם יש לנו עסק או מוצר שאנו רוצים לשווק, כתיבת תוכן איכותי בנושא וחשיפתו בקהילות המתאימות או בבלוג באתר עשויה להיות פעילות פרסומית יעילה וממוקדת.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה